En illustrion :)

Halloj, här får alla ni som använder ps ett tips om hur man gör en bild till en illustration :)

Jag berättar på engelska då elr jag använder engelska ps orden eftersom jag har engelska ps, så får ni som ar svenska själv översätta haha

Öppna först ett nytt dokument elr vad man säger - sen öppnar du en bild och markerar den och klistrar sedan in den på dokumentet.
Sen ser du till att ha det som då blir "layer 1" markerat och går till -filter-blur-smart blur- sen vrider du upp värderna till 100-du väljer Quality på high och mode till normal

Då får du en illustration men för att finslipa den lite går du till -filter-sharpen-unsharpmask och drar sedan upp första s aken till 60 - andra saken till 80- och tredje saken till 0.

så är det klart :D


Kommentarer
Postat av: Phiie

Du har blivit vald som en av favoriterna till veckans blogg hos mig! Nu ska du bara skaffa så många röster som du kan, du kan länka mig, skriva till kompisar att de sak rösta på dig. Tävlingen pågår tills på söndag! Heja heja! Lycka till / phiie

2009-05-29 @ 14:41:44
URL: http://phiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0